Pages

donderdag 2 april 2015

DIY Bestekhouder Pasen



Met Pasen vind ik het altijd erg leuk en gezellig om de tafel leuk te decoreren. Daar hoort natuurlijk ook een leuke manier van decoreren voor je bord en bestek bij. Vandaag heb ik hier een erg leuke en simpele DIY gemaakt voor jullie!


Benodigdheden:

- Gekleurd papier/karton
- Kleurplaat
- Schaar
- Potlood/pen

In stappen uitgelegd:


Stap 1: Neem een leuke kleur papier/karton en print een leuke kleurplaat uit. Ik heb voor een konijntje gekozen. Je kunt natuurlijk ook zelf een figuur tekenen!

Stap 2: Leg de kleurplaat onder je vel papier en trek hem over. Mijn papier was vrij dun, waardoor ik hem gewoon op de tafel kon overtrekken. Is het papier wat dikker, teken hem dan over door hem voor het raam te houden.

Stap 3: Knip je figuur netjes uit.

Stap 4: Nu is je figuur uitgeknipt. Als je hem omdraait heb je de kant zonder potloodstrepen. Dit word de kant die uiteindelijk boven komt te liggen.

Stap 5: Nog even met de 'lelijke kant' naar boven laten. Trek 2 strepen in het midden van het figuur en knip of snij deze uit. Hier kun je straks je servet doorheen halen.

Stap 6: Draai je figuur weer om naar de mooie kant. Steek een servet en bestek er door heen en klaar!

Super simpel en snel klaar. Maar je tafel ziet er zo erg vrolijk uit met Pasen.

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten