Pages

dinsdag 7 april 2015

Wishlist Vakantie



Nu het lekker weer begint te worden, krijg ik behoefte aan vakantie! Dan begin ik weg te dromen over mooie bestemmingen die ik graag nog eens zou willen bezoeken. Mijn streven is dan ook om ze ooit allemaal gezien te hebben. Ik ben niet iemand die de hele wereld afreist. Europa heeft ook zo veel mooie plekjes!

Droom met me mee, en bekijk mijn wishlist!







Om maar meteen te beginnen met onze eerst volgende verre reisbestemming; Curaçao! 
Een droom die voor mij uitkomt. Waarom dan? Toen ik 18 was kon ik voor mijn studie een half jaar naar Curaçao. Helaas heb ik toen toch op het laatste moment gekozen om gewoon in Nederland te blijven omdat mijn vriend me niet kon missen. Helaas toch altijd wel spijt gehad dat ik die kans heb laten schieten. Maar nu gaan we alsnog!  Heerlijk weer, lekker snorkelen, het eiland verkennen. Maar het belangrijkste is toch wel lekker uitrusten op de heerlijke stranden.
Curaçao ligt in de Caribische zee en behoort tot het Koninkrijk der Nederlanden. 




Voordat we besloten om naar Curaçao te gaan wilden we eigenlijk naar Zakynthos gaan. Ik ben nog nooit naar Griekenland geweest, en wil dat heel graag! Zakynthos spreekt me erg aan door de mooie witte stranden, het snorkelen met de caretta caretta (de schildpad van het eiland). Ik zie mezelf al op een scootertje zitten en alle baaitjes afgaan.
Zakynthos behoort tot de Ionische eilanden van Griekenland. Een klein eiland van ongeveer 40 km lengte en 20 km breedte. Zakynthos staat vooral bekent van het aangespoelde scheepswrak. Wanneer je googelt op Zakynthos krijg je dan ook voornamelijk plaatjes van dat strand te zien. 




Waar ik in de Algarve heen wil weet ik niet. In ieder geval niet naar de plek waar de zuipende jeugd naar toe gaat. Nee, doe mij maar een leuk gezellig toeristisch dorpje waar je tot rust kunt komen. Rustig kunt wandelen tussen de prachtige rotsen op het strand. 
De Algarve is het zuidelijkste deel van Portugal. 



Sardinië, waaauw! Ooit kwam ik bij mijn schoonouders thuis binnen en stond op omroep max het tv programma 'we zijn er bijna!' aan. Een programma waar mensen met hun caravan meegaan op groepsvakantie. Maar wat waren de beelden mooi! De witte stranden, de schattige huisjes, het Italiaanse leven. Ja, hier wil ik heen.
Sardinië ligt ten zuiden van Italië en is na Corsica het grootste eiland van de middellandse zee. Veel kleine stranden tussen mooie rotsen in.


Zijn jullie wel eens naar één van deze plekken geweest? 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten