Pages

dinsdag 14 april 2015

DIY Opbergdoosje



Opbergdoosjes, je kunt ze niet genoeg hebben! Deze leuke DIY opbergdoosjes zijn heel makkelijk te maken met materiaal wat je eigenlijk altijd in huis hebt. Deze doosjes zijn voor de kleine spulletjes. Denk aan washi tape, paperclips, muntjes. Maar wat dacht je van een doosje kado geven? Lekkere snoepjes erin, doorzichtig folie eromheen en klaar is je super leuke kado!

Lees snel verder hoe jij in een paar minuten dit leuke doosje maakt!




Benodigdheden:

- Papier
- Schaar
- Potlood
- Liniaal
- Lijm
(op de foto staat ook een mesje, maar deze heb ik uiteindelijk niet gebruikt)





In stappen uitgelegd:

Stap 1: Zoek alle materialen bij elkaar. Kies een papier wat jij leuk vind. Dit kan papier uit één kleur zijn, maar ook zoals ik heb gebruikt een papier met een print.

Stap 2: Teken het figuur op papier. Mijn vakjes zijn 5,5 cm breed. Het is even puzzelen hoe je hem moet tekenen. Ik ben niet zo'n rekenwonder dus misschien is er wel een makkelijkere manier om het te tekenen maar zo heb ik het gedaan; Nadat ik een lijn van 11 cm horizontaal heb getekend zet ik een punt in het midden. Nu heb ik 2 keer 5,5 cm. Dit word de grootte van mijn vakjes. Op het midden van de 5,5 cm zet ik weer een punt, leg mijn liniaal verticaal en trek een lijntje naar boven. Trek nu een lijn die 5,5 cm is vanuit de eerste punt van de 5,5 cm naar de streep. Doe dit ook vanuit de andere hoek en nu heb je een driehoek! Nu weet je hoe de lijnen van de driehoek gaan lopen en kun je ze doortrekken voor het hele figuur. Lastig uit te leggen, maar probeer en je zult zien dat het lukt!

Stap 3: Knip het figuur uit. Bovenin knip je drie driehoekjes uit je figuur.

Stap 4: Vouw alle lijntjes even om, en knip de lijntjes in die ik ook op de foto heb ingeknipt.
           (ik heb het zelf niet gedaan, maar misschien wel mooier;                                                             Gum de lijntjes even uit nadat je ze hebt gevouwen. Dit ziet er straks mooier uit van binnen)

Stap 5: Doe lijm op de driehoekjes waar een roze puntje staan

Stap 6: Nu kun je je doosje gaan vouwen en vast plakken! 
Stap 7: Decoreer je doosjes met leuke materialen


Je kunt natuurlijk met verschillende maten experimenteren zodat je grote en kleine doosjes hebt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten