Pages

vrijdag 3 april 2015

DIY Kaarsen in eierschaal





Met Pasen eten we allemaal veel eieren. En de schaal wordt altijd weggegooid. Zonde eigenlijk, want je kunt er hele leuke kaarsjes van maken! Vandaag ben ik hiermee aan de slag gegaan, en laat jullie graag zien hoe je deze leuke kaarsjes in eierschaal maakt.


Benodigdheden:

- Eierschalen
- waxinelichtjes
- Pan
- Zeef
- Schaaltje wat vies mag worden



In stappen uitgelegd:

Stap 1: Neem alle materialen bij elkaar. Smelt de kaars niet rechtstreeks in de pan, dit is zonde van de pan. Het kaarsvet krijg je er niet meer uit en zo is de pan onbruikbaar geworden. Ik heb daarom gekozen voor een bakje wat ik niet voor etenswaar gebruik.

Stap 2: Doe een laagje water in de pan en zet de zeef met het bakje er boven op. Doe hier de waxinelichtjes zonder de lontjes in en laat het smelten op het vuur.

Stap 3: Zorg dat het helemaal gesmolten is, haal het van het vuur af om het dadelijk in je eierschaal te gieten.

Stap 4: Zet de lontjes in de eierschalen voordat je het kaarsvet er in giet. 

Stap 5: Als je net als ik nogal wat knoeit zou ik voor de zekerheid even wat op je tafel leggen. Zonde als je knoeit en je tafel vol kaarsvet zit. Ik ben blij dat ik er papier onder heb gelegd want ik heb flink geknoeid! Laat het kaarsvet nu helemaal uitharden.

Stap 6: Decoreer het naar eigen stijl. Ik heb ze op twee verschillende manieren verwerkt; in eierhoudertjes en in een decoratiestukje. 

Ook leuk om van te voren de eieren te schilderen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten