Pages

vrijdag 24 april 2015

Recept Stamppot met spekjes, mais, erwten, paprika en Catalaanse worstjes


Vandaag heb ik een heerlijk recept wat ik met graag met jullie wil delen. Elk jaar probeer ik één keer de vriezer en voorraadkast helemaal leeg te eten zodat deze schoongemaakt kunnen worden. Dat betekend dat ik creatief moet worden met de producten die er nog in liggen. Gister bedacht ik een lekker zomers stamppotje! 



Ingrediënten voor 3 á 4 personen:

- 900 gram aardappelen
- zak diepvries erwten
- blikje mais
- ui
- 250 gram spekjes
- rode paprika
- oranje paprika
- Catalaanse worstjes
(ik heb er ook nog wat eieren bij gekookt omdat deze ook op moesten. Hoeft dus niet, maar was wel lekker!)


Bereiding:

  • schil de aardappelen en kook ze in een pan tot ze gaar zijn
  • bak ondertussen in een hapjespan of wok de spekjes
  • bak in een andere pan de Catalaanse worstjes
  • snij de ui en paprika in stukken
  • voeg de ui bij de spekjes toe en bak ze even aan tot ze glazig zijn
  • voeg de paprika stukjes toe en bak deze ook even mee
  • voeg de mais en erwten toe en laat alles goed gaar bakken

Vrolijke kleuren in de pan!

  • wanneer de aardappelen gaar zijn, schud je het water af en stamp je ze met de stamper fijn
  • voeg de spek, ui, paprika, mais en erwten toe aan de aardappelen en meng het geheel door elkaar
  • breng op smaak met eventueel wat peper en zout
  • serveer met de worstjes en eventueel de eieren


Eet smakelijk! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten